09 decembra 2007

Farby zimy

Dnes som sa po dlhšej dobe vybral na prechádzku, poobzerať, čo je kde nové. Do oka mi už z diaľky padol nový náter zadnej časti nemocnice (tej od Váhu), ktorý je medzi ostatnými fádnymi budovami veľmi výrazný. Mne sa taký pestrý náter páči, určite sa však nájdu ľudia, ktorí so mnou nebudú súhlasiť. V zaujímavom kontraste k novej fasáde je starý, hrdzavý, krivý a posprejovaný plot. Musím sa priznať, že aj táto kombinácia sa mi celkom pozdáva, ale pre turistami okupované (teda niekedy) centrum mesta to nebude to pravé orechové.

Keď som sa už nabažil tejto farebnej kompozície, vykročil som smerom ku Kolonádovému mostu. V mysli stále naprogramovaný na hodnotenie náterov, hneď som nasmeroval svoju pozornosť smerom k (šedo)bielej oprýskanej farbe, ktorou je most natretý. Začal som rozmýšľať, kedy most naposledy natierali. Marí sa mi, že tomu bude len zopár rokov. Som si však na 99% istý, že sa natierali len tie časti, ktoré sú viditeľné zo samotného mosta. To, že sa na most budú pozerať aj ľudia z brehu zodpovedných asi nenapadlo. Hneď som si spomenul na Eiffelovku v Paríži, ktorú partia natieračov natiera po celý rok. Kolonádový most však nie je Eiffelovka, a tak by mu snáď stačil ten jeden kozmetický náter za rok. Je to predsa len jeden zo symbolov nášho mesta.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

Všimnite si, že pri zadávaní komentárov si môžte zvoliť medzi viacerými druhmi podpisov: Buď zobrazované meno Vášho Google účtu, alebo môžte zvoliť rôzne iné systémy, alebo komentár pridať ako anonym.